Dijital teknolojilerdeki hızlı gelişim pazarlamayı da çok yakından etkilemektedir. Bu teknolojilerden birisi olan sosyal medya, dijital teknolojinin en önemli araçlarından birisi olarak görülebilir. Sosyal medyanın iki yönlü iletişime imkan veren etkileşimli yapısı, tüketicileri geleneksel pazarlamadaki pasif konumlarından çıkartıp aktif bir konuma ulaştırmıştır. Öyle ki sosyal medya ile birlikte tüketiciler birer pazarlamacıya dönüşmüştür.
Artık tüketiciler diğer tüketicilerin ve kendilerinin marka ve pazarlama deneyimini oluşturmada daha büyük bir role sahiptirler. Bu durum tüketici katkılı pazarlama olarak ifade edilmektedir.
Artık tüketiciler diğer tüketicilerin ve kendilerinin marka ve pazarlama deneyimini oluşturmada daha büyük bir role sahiptirler. Bu durum tüketici katkılı pazarlama olarak ifade edilmektedir.
İşletmeler müşterilerinden sosyal medyada yararlanmanın ürün ve hizmetlerini bu ortamda pazarlamanın etkili bir yolu olduğunu keşfetmişlerdir. Ayrıca artan bir oranda işletmeler, ürünleri şekillendirmede ve marka içeriğini oluşturmada daha aktif bir rol oynamaları için tüketicileri davet etmektedir. Tüketici katkılı pazarlama kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ve incelemeler gibi müşteri tarafından oluşturulan materyal ve geri bildirimleri kullanan uygun fiyatlı bir pazarlama stratejisidir. Bu tür bir pazarlamanın en büyük avantajları, uygun fiyatlı olması ve hızlı bir şekilde yaratılabilmesidir. Müşterilerin işletme adına içerik oluşturmasını sağlamak için çeşitli yarışmalar ve aktiviteler yapılabilir veya müşteri geri bildirimleri ve incelemeleri pazarlama içeriği olarak kullanılabilir.
Örneğin Disney Firması Instagram'daki @DisneyStyle hesabında her yıl Disney Parks'daki Dapper Günü etkinliğini tanıtmak için tüketici katılımlı pazarlamadan yararlanıyor. Böylece tanıtımlarda kendi reklamlarını oluşturmak yerine, tüketiciler tarafından oluşturulan benzersiz içerikleri kullanıyorlar. Disney Style Instagram hesabında insaları etkinlik hakkında heyecanlandırmak için önceki yıl düzenlenen Dapper Günü'nde diğer insanların giyip Disney'le paylaştığı fotoğrafları sergiliyor. Böylece tanıtım etkinliğinde müşterilerden yararlanılmış oluyor. Bu paylaşımlar diğer tüketicilere sadece ilham vermekle kalmayıp aynı zamanda etkinliğe katılırlarsa çok eğleneceklerini de gösteriyor. Aşağıdaki resimde bu paylaşımlardan biri yer almakta.

x