Pages

26 Ağustos 2015 Çarşamba

Pazarlama Notlarım-Bütünsel Pazarlama

Bugünün pazarlama çevresi 4 temel üzerinde konumlanmaktadır.

1-İlişkisel Pazarlama: Giderek artan bir şekilde paydaşlarla ve müşterilerle ilişkileri devam ettirebilmek pazarlamanın önemli bir hedefi olarak görülmektedir. İlişkisel pazarlama müşterilerle ve partnerlerle iş yapabilmek ve bu işi devam ettirebilmek için karşılıklı olarak tatmin edilen uzun dönemli ilişkileri inşa etmeyi amaçlar. İlişkisel pazarlamanın önemli bişenleri müşteriler, çalışanlar, pazarlama partnerleri (kanallar, tedarikçiler, distribitörler, bayiler) ve finansal topluluk üyeleridir. Bu bileşenlerle güçlü ilişkiler kurabilmek onların kapasite ve kaynaklarını, ihtiyaç, hedef ve arzularını anlamayı gerektirir. İlişkisel pazarlamanın prensibi oldukça basittir: önemli görülen paydaşlarla etkili bir ilişkisel ağ kurmak. Kar zaten onu takip edecektir. Yeni bir müşteri elde etmek var olan müşteriyi korumaktan 5 kat daha fazla maliyetli olduğu için ilişkisel pazarlama müşteri tutmayada vurgu yapmaktadır.


2- Bütünleşik Pazarlama: Artık pazarlama yalnızca bir bölüm işi değildir. Pazarlama bütün bölümler müşteri hedeflerini gerçekleştirmek için çalışırlarsa başarılı olur. Aynı zamanda bütünleşik pazarlama iletişiminin önemi de giderek artmaktadır. Pazarlama iletişimin tüm öğreleri (reklam, satış tutundurma, PR vb.) ayrı ayrı kullanmak yerine, sinerji oluşturacak şekilde, tutarlı olarak bir arada kullanılmasını ön gören yönetim konsepti başarıyı getirecektir. Bütünleşik iletişim stratejiyle seçilen her bir iletişim aracı bir birini güçlendiri ve tamamlar.

3- İçsel Pazarlama: Müştelere iyi hizmet edebilecek çalışanların işe alınmasını, eğitilmesini ve motive edilmesini kapsar. Akıllı pazarlamacılar şirket içerisinde uygulanan pazarlama faaliyetlerinin en az dışarıda uygulanan pazarlama faaliyetleri kadar öenmli olduğunu bilir.

4- Sosyal Sorumluluk Pazarlaması: Pazarlama aktivitleri ve programlarının işletme ve topluma finansal ve finansal olmayan geri dönüşlerini anlamayı gerektirir. Uzman pazarlamacılar giderek artan bir şekilde satış gelirlerinin ötesinde pazar payı, müşteri kayıp oranı, müşteri tatmini, ürün kalitesi gibi konuları da incelemktedirler. Aynı zamanda pazarlama aktivitelerinin duygusal, etik ve çevrel etkileriyle de ilgilidirler.