İhtiyaçlar hava, yiyecek, su, giyecek, barınma gibi temel insani gereklilikleridir. İnsanlar aynı zamanda eğlence, dinlenme, eğitim gibi güçlü ihtiyaçlara da sahiptirler.
Bu ihtiyaçlar, doğrudan bu ihtiyaçları tatmin edecek spesifik nesnelere yönlendirildiğinde isteklere dönüşür. Bir Amerikalı yeme ihtiyacı duyar ancak bonfile sandeviç ve soğuk bir çay isteyebilir. Afganistan’da yaşan birisi de yemek ihtiyacı duyar ancak pirinç pilavı ve kuzu eti yemek isteyebilir. İstekler yaşadığımız toplum tarafından biçimlendirilir.
Talepler ise belirli ürünler için ödeme gücü ile desteklenen isteklerdir. Birçok insan bir Mercedes ister ancak çok azının almaya gücü yeter. İşletmeler sadece kaç kişinin ürünlerini istediklerini ölçmemelidirler. Aynı zamanda kaç kişinin alabilmeye gücünün yeteceğini de ölçmelidirler.
Kaynak: Kotler and Keller Marketing Managment 14th edition