Fakat, ürün piyasaya çıktığı zaman halktan beklenen olumlu tepkiler yerine firma, “0800”’lü müşteri hizmet hattına bırakılan 6.000 arama ve iletilen 40.000’nin üzerinde şikayet mektubu ile karşılaştı. Gelen bu olumsuz tepkiler yüzünden Coca-Cola, “New Coke”’un pazara ilk lansımanı yapıldığı tarihten 87 gün sonra bir basın açıklaması ile tekrardan eski orijinal kola formülünü kullanmaya karar verdiğini açıkladı.
Pazar araştırmasına yıllarını ve milyon dolarlarını harcamış olan Coca-Cola firma yönetimi nasıl oldu da yeni ürün pazarlamada bu kadar başarısız oldu peki?
Markaya değil ürüne odaklandılar
Amerikan halkında Coca-Cola markasına karşı yaratılmış olan duygusal bağı önemsemediler
Pazar araştırmasında cevabını aradıkları sorular yanlıştı
Coca-Cola’dan bir firma yetkilisinin bu başarısızlık hakkında yaptığı yorumda bu sonuçları destekler nitelikte: “Firma olarak tüketici tarafından markamıza olan ulusal güvene ihanet ettik, amerikan halkına bizden yeni bir tat isteyip istemediklerini hiç sormadığımız gibi, tadındaki değişiklik karşısında neler hissedeceklerini de araştırmadık”
Coca-Cola’nın “New Coke” markası ile karşılaştığı gibi bir başarızlığa uğramamak için etkili ve başarılı bir pazar araştırmalarında dikkat edilmesi gereken en önemli husus “ İyi bir karar verebilmek için bilmen gerekeni araştırmak!!!” olmalıdır.
www.markademi.com