Pazarlama karar vericileri için gerekli olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve ilgili taraflara ulaştırılmasında insanlardan, araçlardan ve süreçlerden yararlanılmasıdır. İşletme içi kaynaklardan, pazarlama istihbarat sistemi ve pazarlama araştırmasından oluşur.
İşletme İçi Kaynakları: Siparişler, fiyatlar, maliyetler, stok seviyeleri, alacaklar, borçlar gibi. Satış bilgi sistemindeki verilerde, müşteri veritabanları da işletme içi kaynaklardandır.
Pazarlama İstihbarat Sistemi: Pazarlama çevresindeki gelişmeler hakkında günlük bilginin elde edilmesinde yöneticilerin kullandığı bir takım süreçler ve kaynaklardır. İşletme içi kaynaklar sonuç verilerini gösterirken, PİS meydana gelebilecek olaylara ilişkin verileri sağlar. Pazarlama yöneticileri kitaplar, dergiler okuyarak; müşterilerle, tedarikçilerle, dağıtıcılarla konuşarak; sosyal medyayı izleyerek, diğer işletme yöneticileri ile görüşerek pazarlama istihbaratı toplarlar.
Kaynak: Marketing Managment 14th. Kotler and Keller
Not: Pazarlama araştırması daha sonra detaylı bir şekilde ele alınacaktır.