Pages

7 Aralık 2013 Cumartesi

Sosyal Medyayı Etkin Kullanan Markalara Örnekler

McDonalds-Facebook

Dünyanın en büyük fast-food restronları zinciri olan Mc Donalds sosyal medyada da ön sıralarda yer almaktadır ve bundan da oldukça keyif almaktadır. Mc Donalds facebook’ta 30 milyona yakın twitter’de ise 1,5 milyon takipçiye sahiptir. Ürünlerini zevkle yiyen müşterilerinin birçok fotoğraflarını birilerini acıktıracak kelimelerle süsleyip takipçileriyle paylaşmaktadır.



35 milyondan fazla kahve sevgilisi kişinin Facebook’ta takip ettiği Starbucks sosyal medyadaki popüler markalardan bir diğeridir. Ayrıca twitter’da 4.2 milyon takipçisi vardır. Starbucks’ın bu kadar takipçiye ulaşmasında facebook ve twitter sayfalarında kullanıcılara özel teklifler ve promosyonlar sunmasının etkisi büyüktür. Ücretsiz müzik indirme imkanları, belirli içeceklerde ve diğer ürünlerinde özel fiyatlar sunan promosyon kodlarına yer vererek insanların sık sık sosyal medya sayfalarını ziyaret etmelerini sağlamaktadır.


Enerji içeceği firması olan Red Bull’un facebookta 40 milyon takipçisi vardır. Red Bull Facebooktaki sayfasını eğlenceli ve heyecan verici paylaşımlarla güncel tutmaktadır. Firma atletlerin, dansçıların ve olağanüstü enerji ile hayattan keyif alan kişilerin resimlerini takipçileriyle paylaşmaktadır. Aynı zamanda firma twitter’da enerji içeceğini seven ve Red Bull markası ile sohbet etmekten hoşlanan bir milyondan fazla takipçiye sahiptir.  

Yararlanılan Kaynak: http://yfsentrepreneur.com