Pazarlama ve
psikoloji birbirleriyle oldukça yakından ilişkilidir. Pazarlama üzerine birçok
kitabı olan Al Ries psikoloji eğer insan davranışlarının sistematik bir
çalışması ise pazarlama, Pazar yerlerindeki insan davranışlarının sistematik
bir çalışmasıdır diyerek bu gerçeği ifade etmiştir.
Psikologlar sık
sık halo etkisinden bahsetmektedirler. İyi görünümlü kişilerin diğerleri
tarafından daha zeki, daha başarılı ve daha popüler olarak algılanmaları bu
etkinin bir örneği olarak verilebilir. Halo etkisi aynı zamanda pazarlamada da
geçerlidir. Apple Computer örneği bu konuda oldukça dikkat çekicidir:
Apple tek ürün
dizisine (iPod) odaklanarak yaygın bir kampanya yürüttüğü zaman pazarlamada
halo etkisini kullanarak harika bir başarı elde etmiş oldu. Apple diğer
ürünleri için çok az pazarlama çalışmaları yürütürken, iPod ürününü tanıtan ve
öven reklamlar televizyonlar, gazeteler, dergiler ve bilboardlar aracılığıyla
yoğun bir şekilde halka gösterilmekteydi. Apple pazarlama bütçesinin büyük bir kısmını
iPod ürününün tanıtımına harcadı ve bu sayede iPod ürününün başarısı halo
etkisi yaratarak diğer Apple ürünlerinin de başarılı olmalarını sağladı. Apple’nin
bu stratejisini uyguladığı dönemde (2005) satışları % 68 karı % 384 arttı. Ipod
ise (iTunes) dahil o dönemde (2005)
toplam satışlar içinde % 39’luk bir pay almaktaydı.
Bu örnekten de anlaşılacağı üzere pazarlama çalışmaları firmanın sahip
olduğu en iyi üründe yoğunlaştırıldığı zaman o üründen elde edilen müşteri
memnuniyeti bir halo etkisi oluşturacak ve diğer ürünlerinden pazarlanmasını
kolaylaştıracaktır. (Ries, Al. "Understanding Marketing Psychology and the
Halo Effect." Health Care Strategic Management 24.6 (Jun 2006): 9. Web. 6
Dec. 2013.)