Userspots tarafından gerçekleştirilen analize göre, internet alışverişlerinde kadınlar fotoğrafa, erkekler fiyata bakıyor.
Userspots Kurucusu ve Kullanılabilirlik Analisti Mustafa Dalcı, çalışmaya ilişkin bilgi verdi.
Yapılan kullanılabilirlik testlerinin, kadın ve erkek kullanıcıların dijital platformlardaki önceliklerinin değişkenlik gösterdiğini ortaya koyduğunu belirten Dalcı, şöyle konuştu:
"Örneğin e-ticaret sitelerinde, kadın kullanıcılar satın alacakları ürünlerin önce görsellerine ve ayrıntılarına, sonrasında fiyatlarına bakıyor.
Erkek kullanıcılar ise, önce fiyatlara bakıyor sonra görselleri inceliyor.
Haber siteleri ve banka siteleri gibi metin ağırlıklı sayfalarda ise e-ticaret sitelerinin tam tersinin geçerli olduğunu görüyoruz.
Bu tür sitelerde erkekler daha çok görsellere, kadınlar ise ağırlıklı olarak metinlere odaklanıyor."
Kadınlar internette daha çok zaman geçiriyor
Kullanıcı deneyimi araştırmalarından elde ettikleri sonuçlara göre, kadınların internette geçirdikleri zamanın erkeklerden yüzde 8 daha fazla olduğunu belirten Dalcı, "Sosyal ağlar özelinde bu oran yüzde 30'a kadar yükseliyor. Kadınlar sosyal ağlarda, e-posta ve hızlı mesajlaşma servislerinde erkeklerden daha fazla zaman harcıyor. Kadınların, mobil dünyaya yönelmelerinde de çok önemli bir etken olan sosyal ağları benimsemelerinde içeriğin ve kullanıcı deneyiminin rolü büyük" dedi.
Hem kadınlar hem de erkekler için internet sitelerinde en önemli kriterin kolay kullanım olduğunu söyleyen Dalcı, şunları söyledi:
"Erkekler için kolay kullanımın ardından indirme hızı geliyor. Kadınlar içinse, kolay kullanımdan sonra navigasyon ve erişilebilirlik diğer kriterlerden daha önemli.
Gelişen pazarlardaki kültürel farklılıklar online davranışları etkiliyor. Cinsiyet ise burada önemli bir odaklanma konusu. Araştırma verileri, internet sitelerinin kullanımında cinsiyet farkının dikkate değer bir nokta olduğunu gösteriyor."
Kaynak:cnnturk.com