Pages

9 Eylül 2012 Pazar

Türkiye'nin En Değerli Markaları


Uluslararası marka derecelendirme kuruluşu Branda Finance tarafından gerçekleştirilen Türkiye'nin En Değerli Markaları Araştırması 2012 sonuçlarını Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner düzenlenen basın toplantısında açıkladı. Sonuçlara göre, Türk Telekom'un 4'üncü kez Türkiye'nin en değerli markası olduğunu, sıralamada Türk hava Yolları'nın 2'inci, Akbank'ın ise 3'üncü olduğunu söyleyen İlgüner, ilk 10'daki diğer markaların İş Bankası, Turkcell, Anadolu Efes, Garanti Bankası, Arçelik, Yapı Kredi ve OMW Petrol Ofisi olarak sıralandığını kaydetti.

İlgüner, Türkiyede'ki en değerli 100 markanın toplam değerinin 27 milyar dolar olduğunu bunun da dünyanın en değerli markalarından sadece birine, Wall Mart'ın değerine yakın olduğunu söyledi.



"Türkiye, ağırlıklı olarak fiziki varlık satmaya uğraşıyor"

Türkiye'nin ağırlıklı olarak fiziki varlık satmaya uğraştığını vurgulayan İlgüner, şöyle devam etti: "Ancak fiziki olmayan varlıkların payı dış satışımız içinde arttıkça bu dengesizlik giderilmiş olacak. Sattığınız şeyin içinde fiziki olan varlığın payı, fiziki olmayan varlığın payından daha büyük olduğu sürece siz hep bir mal satmak ve bu malı üretmek için ister ülkenizden ister dışardan bir takım girdiler temin etmek zorunda kalırsınız. Ama fiziki olmayan varlığın değerini artırdığınız sürece bunu için bir bedel ödemiyorsunuz." Markanın değeri arttırıldığı sürece daha değerli hale gelen bir satış gelirine sahip olunacağının altını çizen İlgüner, ülke markalarının ticari markaları, ticari markaların da ülke markalarını yücelttiğine dikkati çekti.

İlgüner, Güney Kore'nin bu konuda çarpıcı bir örnek olduğunu ifade ederek, "Bundan 10 yıl önce Samsung markasını bu kadar değerli hale gelebileceğini hayal etmiyorduk. Çin 25 marka, Brezilya 9 marka, Hindistan 6 marka ve Rusya 8 marka ile Türk markalarının giremediği küresel 500 araştırmalarında yer alıyor. Tek tek markaların Türkiye'de bu ivmeyi göstermesi herhalde biraz zaman alır" şeklinde konuştu.

"10 yılda 10 dünya markası" sloganıyla yola çıkan ve dünyada örnek gösterilen Turquality programının da henüz bir dünya markasını listeye sokamadığını dile getiren İlgüner, bu programın Türkiye'nin markalarının değerini yükseltecek şekilde ıslah edilmesinde ve misyonunun yeniden ele alınıp Türkiye çapında bir marka yönetim birimine dönüştürülmesinde yarar olduğunu belirtti.