1993-2008 yılları
arasında Amerika'da faaliyet gösteren 623 firmanın pazarlama
departmanlarının gücünün incelendiği araştırma sonuçlarına göre 1993'ten bu
yana pazarlama departmanın gücü artış göstermiştir.
Dahası analizlere göre
güçlü bir pazarlama departmanı, varlıklara ilişkin kısa vadeli getiri üzerinde
yaptığı pozitif etkinin ötesinde; firmaların uzun dönemli gelecekteki toplam hissedar getirisini de
artırmaktadır.
Ayrıca araştırmada pazarlama departmanın gücünün işletmelerin
gelecek dönemdeki finansal performansı hakkında bir öngörü de bulunmayı sağladığı
da vurgulanmaktadır.
Kaynak: Hui F, Morgan N, Rego L. Marketing Department Power and Firm Performance. Journal Of Marketing [serial online]. September 2015;79(5):1-20. Available from: Business Source Complete, Ipswich, MA. Accessed September 29, 2015.