Pages

26 Ağustos 2015 Çarşamba

Pazarlama Notlarım-Pazarlama Ne Yapar?

Günümüzde işletmeler değişirken onların pazarlama organizasyonları da değişmektedir. Pazarlama artık yalnızca birkaç işle sınırlandırılmış bir sorumluluğa sahip olamaz. İşletmenin vizyonunda, misyonunda ve stratejik planında söz sahibi olmalıdır. 

Pazarlama, firmanın kimi müşterisi olarak istediğini, hangi isteklerinin karşılanacağını, hangi ürün ve hizmetleri sunacağını, fiyatlamayı nasıl yapacağını, nasıl bir iletişim politikası izleyeceğini ve hangi dağıtım kanalını kullanacağını belirlemek durumundadır.  

Pazarlama bütün departmanlar hedefleri birlikte yerine getirmek için çalışırlarsa başarılı olur. Mühendisler doğru ürünü tasarladığı zaman, finans bölümü gerekli finansmanı sağladığı zaman, üretim bölümü yüksek kaliteli ürünler ürettiği zaman başarıya ulaşılacaktır. 


Kaynak: Kotler and Keller Marketing Managment 14 ed.