Pages

14 Temmuz 2013 Pazar

Türkiye'nin En Değerli Markaları Bir Yarım Elma Yapmadı!



Brand Finance'in yaptığı 2013 yılı marka araştırması sonucuna göre Türkiye'nin en değerli markası 2 milyar 380 milyon dolarla Türk Telekom oldu.

Uluslararası marka değerlendirme şirketi Brand Finance 7. kez "Türkiye'nin En Değerli Markalar" listesini yayımladı. 2012 verileri ile hazırlanan listeye göre 100 markanın toplamı 31 milyar 240 milyon dolar değerinde oldu.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'nin en değerli markası 2 milyar 380 milyon dolar ile Türk Telekom oldu. Türk Telekom'u 2 milyar 121 milyon dolar ile Akbank, 2 milyar 61 milyon dolar ile Türkiye İş Bankası, 1 milyar 800 milyon dolar ile Türk Hava Yolları (THY) ve 1 milyar 579 milyon dolar ile Garanti Bankası izledi.

Bizim 100 markanın değeri 31 milyar dolar iken ABD'nin sadece bir şirketinin (Apple) bile marka değeri  87,3 milyar dolar olarak tespit edildi. Geçmiş yıllara nazaran her ne kadar ilerlesek de amiyane tabirle daha çook ekmek yememiz gerektiği aşikar... Hala ne duruyoruz öyleyse, koşun fırınlara...:)

Belki bir gün bizde Amerikanın Yarım Elmasının (Apple) karşısına bütün bir elma ile çıkarız ne dersiniz...

Yararlanılan kaynaklar:www.blomberght.com