13 Şubat 2012 Pazartesi
İş Hayatında, Nasıl daha Verimli Çalışırsınız?
1. İşlerinizi, öncelik sırasına göre sırala, öncelikle bir işe konsantre ol ve sadece o işi yap.
2. Problemi tanımla. Unutulmamalıdır ki, ”Yanlış anlayan, yanlış cevaplar.”
3. Dinlemeyi öğren, İyi bir dinleme, iletişim kurmanın güçlü bir yoludur.
4. Soru sormaktan korkma, Merak etmeyen insan, soru sormaz, soru sormayan sorgulamaz, sorgulamayan, müdahale etmez, müdahale etmeyen eyleme geçmez, eyleme geçmeyen sonuç alamaz.
5. Anlamlı olanı anlamsızdan ayır. Yönetim bilişim sistemleri, bilgiyi karar vermede kullanılmak üzere süreçler ve karar vericiye/uygulayıcıya anlamlı hale getirmek için kullanılır.
6. Gerektiğinde değişikliği kabullen, Son yıllarda, iş hayatında sürekli katlanarak hızlanan bir değişim rüzgârının yaşandığını inkâr etmek mümkün değil. Zamanı hep yakala, değişeme her zaman ayak uydur.
7. Yanlışı itiraf et. Yanlışı düzeltme, doğruyu veya daha iyisini yapma fırsatı verecektir
8. Basitçe ifade et. İş hayatının dili her zaman açık, anlaşılır ve basit olmalıdır. Basit ve kısa cümleler kullanarak konuyu anlatın.
9. Sakin ol. Bilimsel araştırmalar göstermiştir ki sakin bir şekilde, soğukkanlı olarak ifade edilen gerçekler daha kolay kabul edilmektedir. Yüksek sesle, sinirli bir şekilde, tehdit dolu ve güç gösterisi yapılarak ifade edilen sözler karşımızdakinin egosuna saldırıdır. Egosuna saldınldığını gören kişi artık hiçbir şey dinlemez ve kendini korumaya çalışır. İletişim bu noktada kopar.
10. Gülümse. Gülümsemenin getirdiği pozitif etki hem işe saygı hem de işteki verim bakımından önemli yer tutar.